ONTWORPEN OM TE DIENEN: LAND ROVER DISCOVERY ONDERSTEUNT REDDINGSACTIES IN DE BERGEN NU DIE OPNIEUW BEZOCHT MOGEN WORDEN

Een speciaal aangepaste Land Rover Discovery hielp de 500e operatie van de South Eastern Mountain Rescue Association in Ierland, en zet daarbij een 20-jarig partnerschap in de verf

• Reddingsacties in de bergen: de South Eastern Mountain Rescue Association (SEMRA) gebruikt al 20 jaar Land Rover-voertuigen en bracht onlangs zijn 500e redding met een Discovery SUV tot een goed einde.
  • Opnieuw aan de slag: SEMRA-vrijwilligers zijn stand-by terwijl het leven in Ierland terug op gang komt en mensen weer genieten van de grandioze landschappen
  • Doelbewust ontwerp: naast een dokter heeft de Discovery achterin genoeg ruimte voor een draagberrie, plus plaats voor een volledige reddingskit
  • Veelzijdige capaciteiten: de premium-SUV met zeven plaatsen en de praktische Discovery Commercial bieden terreincapaciteiten, wegcomfort en eersteklas interieurmogelijkheden
  • Vertrouwde metgezel: Land Rover werkt al meer dan zeven decennia samen met reddingsdiensten en hulporganisaties over de hele wereld. Bekijk de film hier: https://youtu.be/jWSCTtiWUnQ
  • Meer informatie: de Land Rover Discovery is in België verkrijgbaar vanaf 59.600 €. Personaliseer de uwe op www.landrover.be

Woensdag 22 juli 2020, Antwerpen – Nu de reisbeperkingen wegens het coronavirus in Ierland worden opgeheven, heeft Land Rover zijn rol bij de ondersteuning van de 500e operatie van de South Eastern Mountain Rescue Association (SEMRA) bekendgemaakt. Eerder dit jaar hielp een speciaal geprepareerde Land Rover Discovery het team al om gewonden te bereiken en te redden.

Het SEMRA-team heeft de voorbije drie jaar meegedaan met 100 reddingsoperaties en zijn twee Land Rover-modellen zijn betrouwbare en uiterst veelzijdige leden van het team. De Discovery werd gekozen omwille van zijn unieke combinatie van capaciteiten, comfort en ruimte, terwijl de premium-SUV dankzij zijn intuïtieve bedieningselementen is uitgegroeid tot een vertrouwenwekkende keuze voor het grote team van vrijwilligers.

SEMRA is de enige opsporings- en reddingsdienst voor mensen in moeilijkheden in de bergen van Zuidoost-Ierland; van alle bergreddingsteams in het Verenigd Koninkrijk en Ierland bestrijkt het een van de grootste gebieden.

De vrijwilligersdienst is doorgaans 365 dagen per jaar de klok rond actief in de Galtee-, Knockmealdown-, Comeragh- en Blackstairs-gebergtes en bereidt zich voor om de activiteiten te hervatten nu de lock-down wegens het coronavirus afgelopen is en mensen de meest afgelegen plaatsen in de regio opnieuw kunnen bezoeken.

Terry Brophy, Team Leader, SEMRA, zei:Er is geen enkele andere dienst beschikbaar om de bergen in te gaan, maar wij hebben natuurlijk wel de vaardigheden, de training en de voertuigen om dat te doen. Het geweldige aan de Discovery is dat we achterin een draagberrie kunnen monteren, waarnaast ook nog een dokter kan plaatsnemen Land Rovers zijn synoniem voor hulpacties in de bergen in het Verenigd Koninkrijk en Ierland en daar is een reden voor: ze zijn veruit de beste voertuigen op de markt.”

De Discovery werd lichtjes aangepast voor zijn operationele taken en beschikt over een uitgebreide lijst van nood- en EHBO-kit, krachtige noodverlichting, een dakbox, bijkomende interieurverlichting en opbergnetten achterin.

In alle andere opzichten is de Discovery een standaardmodel dat de uitgebreide capaciteiten van het productievoertuig duidelijk aantoont. Met de tweede en derde zetelrij neergeklapt, biedt de enorme 2.406 liter grote laadruimte plaats voor een draagberrie, terwijl het intuïtieve Terrain Response-systeem het mogelijk maakt dat zelfs beginnende bestuurders het voertuig in alle omstandigheden kunnen optimaliseren.

Liz Brown, vrijwilligster van SEMRA, zei: “Het weer kan elk moment omslaan. Wat begint als een mooie dag, kan in een mum van tijd veranderen in een whiteout en dan komen mensen in de problemen. Maar als mensen de Mountain Rescue met hun Land Rover zien, weten ze dat dit twee dingen zijn waarop ze kunnen rekenen.”

De Discovery is ook verkrijgbaar als commerciële versie zonder achterzetels en biedt een praktische en slijtvaste laadruimte van 1.856 liter met een elektrisch bediende achterklep en opbergruimte onder de vloer om de beschikbare ruimte te maximaliseren. Met een sleepvermogen tot een wettelijke limiet van 3,5 ton en de traditionele terreincapaciteiten van Land Rover is de Discovery Commercial een uiterst functioneel, veelzijdig en comfortabel bedrijfsvoertuig.

Land Rover heeft een rijk verleden als het op reddingsacties aankomt en heeft vorig jaar zijn wereldwijde humanitaire partnerschap met de Internationale Federatie van Rode Kruis- en Rode Halve Maanverenigingen (IFRC) vernieuwd. De relatie gaat al terug tot 1954, toen de eerste speciaal aangepaste Land Rover in het Midden-Oosten als mobiele medische hulppost in gebruik werd genomen.

Om het SEMRA-team in actie te zien tijdens een livetraining voor reddingsacties, klik hier: https://youtu.be/jWSCTtiWUnQ

EINDE

Voor meer informatie kunt u terecht op www.media.landrover.com of neemt u contact op met:

PR Manager Jaguar Land Rover Belux
M : 0476 319 629

Landrover Discovery Rescue_Persbericht.pdf

Persberichten in je mailbox

Over LAND ROVER

Al sinds 1948 maakt Land Rover rasechte 4x4's met volwaardige terreincapaciteiten over het hele modellengamma. De Defender, Discovery, Discovery Sport, Range Rover, Range Rover Sport, Range Rover Velar en Range Rover Evoque zijn elk wereldwijd de referentie in hun SUV-segment. 80 procent van het modelgamma wordt geëxporteerd naar meer dan 100 landen.