NIEUWE RANGE ROVER IN WERELDPREMIÈRE: ADEMBENEMENDE MODERNITEIT, WEERGALOZE VERFIJNING EN ONGEËVENAARDE CAPACITEITEN

• Exclusieve onthulling: Onthuld in het Royal Opera House in Londen, in aanwezigheid van leiders uit de wereld van kunst, cultuur, zaken en sport
  • Vijfde generatie: Geeft het goede voorbeeld met adembenemende moderniteit, weergaloze verfijning en ongeëvenaarde capaciteiten, vormgegeven door meer dan 50 jaar evolutie
  • Moderne luxe: De nieuwe Range Rover wordt gekenmerkt door een harmonieuze mix van verhoudingen, verminderende oppervlakken en nauwkeurige lijnen, ondersteund door technologieën die het design mogelijk maken om hem een solide uitstraling te geven
  • Oplaadbare hybrides met groot rijbereik: Oplaadbare hybrides met 374 kW (510 pk) en 323 kW (440 pk) en een volledig elektrisch rijbereik tot 100 km1, verkrijgbaar met duurzaam leervrij textiel
  • Zuiver elektrisch: De volledig elektrische Range Rover zal het gamma in 2024 vervoegen en is de eerste die geen uitlaatgassen uitstoot.
  • Ruime keuze: De nieuwe MLA-Flex-koetswerkarchitectuur biedt een normale en een lange wielbasis en, voor het eerst in een Range Rover, zeven zitplaatsen
  • Oase van rust: Baanbrekende luchtzuiveringstechnologie verbetert de kwaliteit van de interieurlucht,terwijl actieve ruisonderdrukking helpt om een van de stilste auto-interieurs op de weg te creëren
  • Nieuwe Range Rover SV: Eveneens onthuld, en te koop later in 2022, een unieke interpretatie van Range Rover-luxe en personalisatie, met de hand gemaakt door Special Vehicle Operations
  • Investeren in kwaliteit: De nieuwe productielijn in de historische thuisbasis van Range Rover in Solihull zal ervoor zorgen dat de nieuwste Range Rover wereldwijd de absolute must-have luxe-SUV blijft
  • De Nieuwe Range Rover is in België verkrijgbaar vanaf € 123.800. Meer info op www.landrover.be

Woensdag 27 oktober 2021, Antwerpen – Land Rover heeft de nieuwe Range Rover onthuld in het Royal Opera House in Londen. De volgende generatie onderscheidt moderne luxe door design en biedt meer verfijning, meer keuze voor de klant en meer personalisatiemogelijkheden dan ooit tevoren.

Thierry Bolloré, Chief Executive Officer van Jaguar Land Rover, vertelde: “De nieuwe Range Rover vertolkt op schitterende wijze onze visie om 's werelds meest aantrekkelijke luxewagens te creëren voor de meest kritische klanten. Hij schrijft het volgende hoofdstuk in het unieke verhaal van baanbrekende innovaties, dat al meer dan vijftig jaar het handelsmerk van Range Rover is.”

De Range Rover is de originele luxe-SUV en staat al vijftig jaar aan de top van zijn segment door sereen comfort en evenwicht te combineren met onstuitbare capaciteiten. De nieuwe Range Rover is de meest begeerlijke ooit en combineert adembenemende moderniteit en esthetische elegantie moeiteloos met technologische verfijning en naadloze connectiviteit, met voor het eerst ruimte voor zeven volwassenen.

De vijfde generatie van de luxe-SUV tilt de modernistische designfilosofie van Land Rover naar een hoger niveau, met een eigentijdse interpretatie van zijn vertrouwde profiel om een ongelofelijk designstatement te creëren.

Prof. Gerry McGovern OBE, Chief Creative Officer bij Jaguar Land Rover: “Het is mogelijk om uw DNA te respecteren en toch vooruitgang te boeken, en dat hebben we gedaan. Het modernistische karakter van onze designfilosofie volgt geen mode of trend. ​ Hij is vrij van overbodige details, wat resulteert in een vorm die de moderniteit aanspreekt, maar vol charme is en nieuwe niveaus van emotionele betrokkenheid biedt. De nieuwe Range Rover is simpelweg de meest aantrekkelijke ooit.”

De nieuwe Range Rover kan zijn oorsprong terugvinden door de generaties heen: de aflopende daklijn, de sterke gordellijn met zijn horizontale accenten en de lagere schuine drempel.

De typische korte overhang vooraan, de formele neus, de rechte voorruit en de opvallende bootachterkant, die van bovenaf gezien spits toeloopt, zijn belangrijke elementen die de verhoudingen van de Range Rover bepalen en zijn ongeëvenaarde uitstraling benadrukken.

De vlakke elementen en strakke toleranties zijn een typisch kenmerk van de nieuwe Range Rover en de technologieën die het design mogelijk maken, dragen bij tot zijn verfijnde, solide uitstraling, zoals vlakke ruiten, een verborgen sierlijst van de gordellijn en naadloze lasergelaste dakvoegen. De opvallende verborgen achterlichten die pas zichtbaar worden wanneer ze verlicht zijn, zijn ook cruciaal voor het succes van het design en zullen een typisch kenmerk van Range Rover worden.

De nieuwe Range Rover SV, die eveneens werd voorgesteld in het Royal Opera House, zal klanten nog meer mogelijkheden bieden om een echt individuele wagen te creëren wanneer hij in 2022 op de markt komt.

Het SV-model is een uitstekende interpretatie van de luxe en personalisatie van Range Rover, een belichaming van uitzonderlijk vakmanschap. De materialen voor de exclusieve designdetails van de Range Rover SV bevatten glanzende gepantserde metalen, zacht aardewerk, complex mozaïekinlegwerk en keuze uit hoogwaardige ledersoorten of duurzame niet-lederen Ultrafabrics™. Bijkomende designthema’s zijn onder meer de SV Serenity en SV Intrepid. Ze introduceren tweekleurige contrasterende kleurenschema’s voor het interieur van voor naar achter, terwijl de weelderige SV Signature Suite met vier zitplaatsen functionele verbeteringen krijgt, waaronder een elektrisch uitklapbare clubtafel en koelkast.

Dit met de hand vervaardigde model wordt de eerste wagen met het nieuwe keramische SV-label en naamgevingsstrategie en zal gewoon bekendstaan als Range Rover SV. Het SV-label symboliseert het design en de passie van Special Vehicle Operations voor moderne luxe, prestaties en capaciteiten. Het SV-label zal te zien zijn op alle nieuwe Land Rover-modellen die in de toekomst door Special Vehicle Operations worden gelanceerd.

De nieuwe Range Rover combineert geavanceerde technologie met moderne luxe om elke inzittende een ongeëvenaarde verfijning te bieden en is het eerste model dat gebruikmaakt van de nieuwe flexibele Modular Longitudinal Architecture van Land Rover.

MLA-Flex biedt plaats aan interne verbrandingsmotoren, oplaadbare hybrides en 100 procent elektrische aandrijflijnen. Het is de volgende stap in de vereenvoudigde architectuurstrategie van Land Rover in het kader van de evolutie om de motor flexibeler te maken en nieuwe kwaliteitseisen te stellen.

Hij is verkrijgbaar met een gamma efficiënte ‘mild hybrid’- en ‘plug-in hybrid’-aandrijvingen en vier, vijf of zeven plaatsen met normale en lange wielbasis. Een zuiver elektrische Range Rover, de eerste volledig elektrische Land Rover, zal het gamma vervoegen in 2024.

De zuiver elektrische nieuwe Range Rover wordt de eerste in een reeks zuiver elektrische Land Rovers. Elk model zal tegen het einde van het decennium verkrijgbaar zijn met een zuiver elektrische aandrijving, die Jaguar Land Rover helpt om tegen 2039 koolstofvrij te rijden in al zijn producten, activiteiten en toeleveringsketen.

De uitgebreide oplaadbarehybride-aandrijvingen met een groot bereik reduceren de CO2-uitstoot tot minder dan 30 g/km en bieden een zuiver elektrisch rijbereik tot 100 km over de WLTP-cyclus,1 of 80 km in de praktijk. Daarmee kunnen doorsnee Range Rover-klanten tot 75 procent van hun ritten zuiver elektrisch afleggen4.

Een reeks innovatieve technologieën draagt bij tot het ongeëvenaarde comfort en verfijning van de nieuwe Range Rover. De nieuwe actieve ruisonderdrukking3 van de derde generatie garandeert een van de stilste cabines op de weg. ​ Hij bouwt voort op de fluisterstille en verzegelde koetswerkarchitectuur door microfoons aan de buitenkant van de wagen te gebruiken en hoofdsteunluidsprekers aan de binnenkant om persoonlijke stille zones voor de inzittenden te creëren, net als hoogwaardige actieve ruisonderdrukkende hoofdtelefoons.

Comfort en welzijn worden versterkt door Cabin Air Purification Pro2, dat dual-nanoeTM X- technologie combineert om allergenen te verminderen en pathogenen te elimineren, en zo geuren en virussen aanzienlijk terug te dringen, terwijl CO2 Management en PM2.5 Cabin Air Filtration de luchtkwaliteit verbeteren. Het is wetenschappelijk bewezen dat de geavanceerde nanoeTM X-technologie virussen en bacteriën, waaronder ook SARS-CoV-2-virussen, sterk vermindert2.

Duurzaamheid gaat verder dan de keuze voor efficiënte motoren, waarbij innovatieve materialen en processen worden gecombineerd om de milieu-impact van de productie en het rijden met de nieuwe Range Rover te verminderen. Deze omvatten een Kvadrat™ remix wolmix die zal worden aangeboden als een ledervrije interieuroptie. De wolmix is warm en knus, waardoor het de perfecte stof is voor het technische Ultrafabrics™-materiaal, dat alle tactiele kwaliteiten van leder heeft, maar 30 procent lichter is en slechts een kwart van de CO2 genereert.

De gebruikelijke capaciteiten en evenwichtigheid van Range Rover worden verzekerd door het baanbrekende Integrated Chassis Control-systeem van Land Rover, dat de meest complete reeks chassistechnologieën aanstuurt die ooit op een dergelijk voertuig werden gemonteerd. De vierwielbesturing zorgt voor een grotere stabiliteit bij hoge snelheden en de kleinste draaicirkel van om het even welke Land Rover, terwijl de geavanceerde elektronische luchtvering preventief reageert op de weg met behulp van navigatiegegevens van eHorizon. De nieuwe Dynamic Response ​
Pro-technologie biedt een snel reagerende elektronische rolcontrole voor een verhoogde beheersing en een grotere wendbaarheid in alle omgevingen.

De volledig nieuwe vijfde generatie van de Range Rover werd ontworpen, ontwikkeld en gebouwd in het VK en zal exclusief worden geproduceerd in de productievestiging van Land Rover in Solihull, de historische thuisbasis van Range Rover, op een nieuwe, geavanceerde productielijn. De investering in de fabriek zal de kwaliteit verbeteren, met de montage van efficiënte ‘mild hybrid’-, ‘plug-in hybrid’- en zuiver elektrische voorbeelden van de nieuwe Range Rover op dezelfde lijn.

De nieuwe Range Rover is de meest aantrekkelijke ooit gebouwd en zal wereldwijd de absolute must-have luxe-SUV blijven.

Klik hier om het volledige persdossier te lezen.

1 De PHEV-cijfers die bij de lancering worden vermeld, zijn gebaseerd op schattingen van de constructeur in overeenstemming met de Europese WLTP-wetgeving voor versies met normale wielbasis en vijf plaatsen en een volledig opgeladen batterij. Enkel voor vergelijkingsdoeleinden. De werkelijke cijfers kunnen verschillen. De CO2-uitstoot, het brandstofverbruik, het energieverbruik en het rijbereik kunnen verschillen naargelang de rijstijl, de omgevingsomstandigheden, de lading, de gemonteerde banden en accessoires, de exacte route en de batterijtoestand. De rijbereikcijfers zijn gebaseerd op een productiemodel en een gestandaardiseerd traject. PHEV vanaf begin 2022 te bestellen

2 Texcell-onderzoek, 2020 uitgevoerd voor en resultaten geleverd door Panasonic

3 Standaard op wagens uitgerust met de Meridian Signature Surround-geluidsinstallatie.

4 Schattingen van de constructeur. De werkelijke laadtijden kunnen variëren naargelang de omgevingsomstandigheden en de beschikbare laadinstallatie. Gaat ervanuit dat de auto alleen thuis wordt opgeladen en steunt op geanonimiseerde eigendomsgegevens van wereldwijde Range Rover-klanten

EINDE

Range Rover_22MY_Reveal_Persbericht.pdf

Sociale mediakanalen van Land Rover:

www.facebook.com/landroverbelgium/

Voor meer informatie kunt u terecht op www.media.landrover.com of neemt u contact op met:
PR Manager Jaguar Land Rover Belux
T: 03 241 11 35
M : 0476 319 629
E : [email protected]

Persberichten in je mailbox

Over LAND ROVER

Al sinds 1948 maakt Land Rover rasechte 4x4's met volwaardige terreincapaciteiten over het hele modellengamma. De Defender, Discovery, Discovery Sport, Range Rover, Range Rover Sport, Range Rover Velar en Range Rover Evoque zijn elk wereldwijd de referentie in hun SUV-segment. 80 procent van het modelgamma wordt geëxporteerd naar meer dan 100 landen.