PUBLIEKSKEUZE: DEFENDER VERKOZEN TOT TOP SUV/OFF-ROADER IN BEST CARS AWARDS

• Primeur: de Defender is verkozen tot beste grote SUV/off-road voertuig (geïmporteerd) in de Best Cars 2023 awards van het magazine Auto Motor und Sport
  • Sterke concurrentie: Defender versloeg 38 rivalen om zijn categorie te winnen in de jaarlijkse enquête, waaraan meer dan 100.000 stemmers deelnamen
  • Range Rover: ook op het podium, met een tweede plaats in de categorie geïmporteerde luxe SUV/ terreinwagens
  • De Defender is in België beschikbaar vanaf €63.300 en wordt aangeboden met een reeks vermogenskeuzes, waaronder een geavanceerde plug-inhybride (PHEV). Meer info via www.landrover.be

Antwerpen, 10 februari 2023 – De Defender is bij de Best Cars 2023 awards van het magazine Auto Motor und Sport uitgeroepen tot beste grote SUV/off-road voertuig (geïmporteerd).

Lezers van het invloedrijke Duitse magazine verkozen de Defender boven 38 andere SUV's om zijn categorie te winnen in de jaarlijkse enquête. Range Rover deed het ook goed en behaalde de tweede plaats in de categorie geïmporteerde luxe SUV's/terreinwagens.

Auto Motor und Sport is een van de meest gerespecteerde en invloedrijke tijdschriften in de sector. Dit was de 47e jaarlijkse Best Cars awards, waarbij 101.550 mensen hun stem uitbrachten in 13 categorieën.

De vernieuwde Defender, een prijswinnaar sinds zijn première, blijft wereldwijd zeer gewild. Hij is uitgegroeid tot een familie van onvergelijkbare, onstuitbare voertuigen met technologie van de 21e eeuw en ongeëvenaarde terreinvaardigheid.

Klanten kunnen kiezen uit Defender 90, 110 en 130 carrosserieën met maximaal acht zitplaatsen, alle voorzien van snel, intuïtief Pivi Pro infotainment en intelligente Land Rover off-road technologie. Een brede waaier aan krachtige en efficiënte aandrijvingen, waaronder een geavanceerde plug-in elektrische hybride.

Jan-Kas van der Stelt, Managing Director van Jaguar Land Rover Duitsland: “ We zijn verheugd dat de lezers van Auto Motor und Sport de Defender hebben verkozen tot ​
‘Best Car 2023’ in zijn klasse. Iconisch in naam, vorm en vermogen, Defender blijft uniek in zijn soort met een keuze aan carrosseriestijlen en vermogen, waaronder een geavanceerde elektrische hybride. "

De Defender werd op het podium van Best Cars 2023 vergezeld door de Range Rover, die als tweede werd gekozen in de categorie geïmporteerde luxe SUV's/terreinwagens. De nieuwste generatie definieert moderne luxe door design en biedt meer verfijning, keuze voor de klant en ruimte voor personalisatie dan ooit tevoren.

Einde

PB PUBLIEKSKEUZE DEFENDER VERKOZEN TOT TOP SUVOFF-ROADER IN BEST CARS AWARDS.pdf

Sociale mediakanalen van Land Rover:
www.instagram.com/landroverbelux/

Voor meer informatie kunt u terecht op www.media.landrover.com of neemt u contact op met:
PR Manager Jaguar Land Rover Belux

Persberichten in je mailbox

Over LAND ROVER

Al sinds 1948 maakt Land Rover rasechte 4x4's met volwaardige terreincapaciteiten over het hele modellengamma. De Defender, Discovery, Discovery Sport, Range Rover, Range Rover Sport, Range Rover Velar en Range Rover Evoque zijn elk wereldwijd de referentie in hun SUV-segment. 80 procent van het modelgamma wordt geëxporteerd naar meer dan 100 landen.